Redovisningskonsult – deltid

Dynamisk redovisare för deltid i Göteborg

Palliance AB/AS växer inom våra kategorier säkra hygienlösningar, diagnostik och medicinsk egenvård i Sverige och Norge. Vi söker en svensktalande medarbetare för redovisningsarbete på deltid till vårt kontor i Göteborg.

Följande områden och uppgifter ingår i ditt arbete

  • In och utfakturering
    • Fakturering kunder via EHF / Peppol i Norge och Sverige
    • Fakturering kunder elektroniskt via PDF i Norge och Sverige
  • Bokföring  (in och ut)
  • Kassaflöde
    • Kassaflöde (betalningslistor, lägga upp betalningar i bank)
    • Reskontra mot kunder och leverantörer i båda länder 
    • Uppföljning och dialog betalningar mot kunder
    • Uppföljning och dialog betalningar mot leverantörer
  • Moms avräkning i båda länder 
    • Uppföljningar myndighetsdokument
  • Bistå med dokumentationsfrågor/-behov för Order & Logistik 
    • Göra orderbekräftelser Kunder
    • Beställningar Transport och uppföljningar (egen utbildning i bolaget)
    • Hantera Tulldokumentation
  • Rapportering enligt behov 
  • Årsavslut tillsammans med redovisningen i Norge
  • Olika projektarbeten (framtida ERP System tillsammans med övrigt team mm)
    • Genomgång bokföring 2020 från Wien (kontering bilag)
    • Genomgång balans / resultaträkenskap 2019 – 2018 (mellanhavande)
    • Genom befintlig kontoplan
    • Kontroll och integrering Kundlistor från övriga system till ERP (Kunddata projekt)
    • Kontroll av och integrering Produktlistor från övriga system till ERP (Produktdata projekt)
    • Reskontra Kunder 2020
    • Reskontra Leverantörer 2020
    • Värdering existerande lösningar (e-conomic och Conta)
    • Värdering och timing nya lösningar
    • Kontakt mot eventuella leverantörer / projektledning
  • Annat
    • Budgetering och Controlling uppgifter
  • Evt. andra löpande redovisnings- eller kontorsuppgifter som dyker upp 

Om Palliance och arbetsplatsen

Vill du veta mer om vad vi håller på med kolla först våra hemsidor här.
Du kommer vara en nyckel person i ett team av medarbetare spritt över flera länder (Norge, Sverige, Österrike, Kina, Cypern m.fl.) och en viktig del i uppbyggandet av vårt nya huvudkontor i Göteborg (for nuvarande i Odinsgatan 13). Dom flesta i Palliance jobbar numera hemifrån och du kan jobba från kontoret eller hemifrån.
Vi behöver hjälp 2 -3 dagar i veckan, och det kommer att utökas beroende på bolagets tillväxt. Du kommer jobba självständigt för båda bolagen i Sverige och i Norge, men också tillsammans med våra redovisningsansvariga i Norge. Du kommer ha professionell kontakt med våra trevliga kunder och leverantörers ekonomi-avdelningar på svenska, norsk och engelska . Våra kunder finns inom apotekskedjorna och hälsovården i båda länder och våra leverantörer finns i Europa, Kina och USA. 

Vi är flexibla i vårt arbete, det viktigaste är att jobbet blir gjort till den tid och den kvalitet som förväntas av dina kollegor och i bolaget, inte när det görs på dagen. Vi klockar inte tiden, vi klockar deadlines och kvalitet.

Dina egenskaper och personlighet

Du känner till alla uppgifterna ovan och gillar dynamiska bolag (och allt det som det innebär). Det är en fördel om du gillar ordning och reda. Du är van vid att jobba självständigt och i team (fysiskt och digitalt) och du är mycket bra på att driva fram frågor tills du har dina svar. Samtidigt är vi ett litet bolag och hos oss gäller “Ingen uppgift är för liten och ingen är för stor”.  
Du har självklart erfarenhet från liknande arbete i kommersiella företag från tidigare och gillar att jobba noggrant och snabbt och med flera bollar i luften. Vi tror du har  varit med om en del redan och är van vid att hantera kunder, leverantörer och kollegor med olika bakgrund och kulturer. Vi tror också du är van vid moderna datasystem och att jobba i molnet. 

Att kunna uttrycka sig på ett trevligt och professionellt sätt med våra kunder och leverantörer och myndigheter/offentlig verksamhet, både muntligt och skriftligt är en förutsättning

Jag tror absolut det här passar mig! Hur går jag vidare?

Vi har befintliga behov för verksamma medarbetare redan nu och ser fram emot att träffa / höra från dig. Kanske är du den vi söker? Har du fler frågor? Skicka först din ansökan med CV till accounting@palliance.se Märk ansökan: Dynamisk redovisare.